Fa anys, un inspector va visitar una escola de
primària d'Argentina. Durant la seva supervisió va observar una cosa que li va
cridar poderosament la seva atenció, una mestra estava atrinxerada darrere d’un
escriptori, els alumnes feien un gran desordre, la situació era caòtica.
Va decidir presentar-se:
—Amb el seu permís, soc l’inspector de torn… Hi ha algun
problema?
—Estic aclaparada, senyor, no sé que fer amb
aquest nois… No tinc làmines, el Ministeri no ens envia material didàctic, no
tinc res nou per mostrar-los i no sé que dir-los.
L’inspector, que era un docent amb ànima de
professor, va veure un tap en el desordenat escriptori. El va agafar i amb seguretat
es va dirigir cap als nois:
—Què és això?
—Un tap de suro, senyor… —varen cridar els alumnes
sorpresos.
—Bé, D’on surt el suro?
—De l’ampolla senyor. El col·loca una màquina…, de
l’alzina surera, d’un arbre…, de la fusta…, —responien animosos els nens.
—I què es pot fer amb la fusta? —continuava
entusiasmat el docent.
—Cadires…, una taula…, un vaixell…
—Bé, tenim un vaixell. Qui el dibuixa? Qui fa un
mapa a la pissarra i col·loca el port més proper pel nostre vaixell? Escriviu a
quina província argentina pertany. I quin és l'altre port més proper? A quin
país correspon? Quin poeta va néixer allà? Què produeix aquesta regió? Algú
recorda una cançó d’aquest lloc? I es varen tractar temes de geografia, història,
música, economia, literatura, religió…
La mestra va quedar impressionada. Quan va acabar
la classe li va dir commoguda:
—Senyor, mai oblidaré el que m’ha ensenyat avui.
Moltes gràcies.
Va passar el temps. I l'inspector va tornar a l’escola i va buscar la mestra. Estava arraulida darrere del seu escriptori, a l’aula hi havia una altra vegada un total desordre i un gran desinterès per part dels alumnes.
—Senyoreta, Què ha passat? No se’n recorda de mi?
—Sí senyor, com podria oblidar-me'n! Quina sort que
ha tornat. No trobo el tap. On el va deixar?
Reflexió:
L’actitud creativa acaba amb les lamentacions i
excuses. És la qualitat de la percepció, l’acció intel·ligent que ens permet
superar els conflictes amb la riquesa d’alternatives que ens ofereix cada
situació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada