dimecres, 26 de maig del 2021

LES LLETRES: V

 


La vaca Ramona té una filleta

que s’anomena Blanqueta.

Avui en el prat li ensenya a la petitona

algunes herbes que són molt bones.

 

L’herba valeriana,

et tranquilitza i és molt sana.

La sàlvia, és la següent!

te la pots prendre o fer-ne un ungüent,

va bé per curar alguna ferideta

que tinguis a la poteta.

 

I  l’herba Marialluïsa

també l’anomenen l'herba de la princesa,

va bé pel mal de panxa, per anar de ventre

i  per treure totes les flatulències.


I si et fa mal el païdor,

el fonoll és el millor!

Marta Vilà




2 comentaris:

  1. La vaca mare li dóna molts bons concells a la vaqueta petitona, qe els animals també saben educar...Perquèv em serveixin aquests concells, m'he de tornar vaca, perquè la valeriana ni la sàlvia no em tranquilitzen...
    i la marialluïsa tampoc em funciona...El fonoll no l'he provat!!!
    Petonets, Marta.

    ResponElimina
  2. Jo no acustumo a prendre mai herbes. La meva mare, en canvi en pren molt sovint i diu que li van bé. Jo confio més en els medicaments, això sí només quan cal!
    Bon cap de setmana i una abraçada molt forta.

    ResponElimina