dilluns, 26 de març del 2018

EL CARGOL I LA BAVOSA






Un cargol  s'arrossegava per la prada,
quan va veure una bavosa enrabiada.
S’atura i li pregunta a la bavosa:
-Que t’has enfadat per alguna cosa?


-Aquest temps em té enutjada
sempre surto mal parada.
Quan venen dies de fred,
el cos se’m queda geladet.


-I quan fa molta calor,
tinc el cos ple de suor.
Cargol, quina enveja que em fas,
doncs aquest problema no el tens pas!


-Quina casa més bufona,
a  l’hivern deu ser calentona.
I  a l’estiu quan fa caloreta,
deu ser molt fresqueta!


-Tens tota la raó bavosa,
la meva casa, no em fa cap nosa.
Em sap tant de greu no poder-te ajudar,
si pogués, una casa t’aniria a buscar!


-No pateixis bon amic,
només m'estava queixant un xic!
Quan n'estigui farta, sota terra hivernaré
i  fins que no vingui el bon temps no sortiré.


Marta Vilà


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada