dimarts, 6 d’abril del 2021

EL REI I EL RATPENAT

 


Fa moltíssims anys, en un regne hi havia un rei que es considerava un home força intel·ligent.

Un dia va decidir que per governar necessitava tenir al costat algú de confiança per portar a cap les tasques més importants del país.

Se li va ocórrer que entre les aus que poblaven el cel trobaria el candidat adequat, pel que va convocar una reunió en el saló del seu palau.

Cents d’ocells varen acudir puntuals a la cita del palau. Quan el monarca es va seure davant d’ells va veure un ratpenat.

El rei va arrugar el front, i li va preguntar:

—Ei, tu ratpenat! Es pot saber que fas aquí, si ningú t'ha convidat?

El ratpenat va contestar:

-Senyor, ningú m’ha convidat a venir, però em considero un ocell i per tant tinc dret a assistir a aquesta reunió.

El rei li va dir el ratpenat que si es considerava un au que li demostrés, i el petit animal va començar a volar i, tot i que la llum dels canelobres penjats al saló l'enlluernava una mica, el ratpenat va volar amb mestria i agilitat; va pujar molt alt batent les ales i va recórrer el sostre a gran velocitat sense topar ni una vegada amb els finestrals.

Després de la convincent exhibició, el rei va dir:

—Vaja, veig que tenies raó! Et permeto que et quedis amb nosaltres.

El ratpenat va tornar al seu lloc i el rei va continuar la reunió, però cap au el va convèncer prou perquè fos el seu ajudant.

Passats uns dies va organitzar una nova reunió.

Va parlar amb la reina i li va confessar.

—Estimada, he convocat a les aus i va ser un fracàs. Què et sembla si provo amb els quadrúpedes? Pot ser entre ells trobaré el futur conseller!

—És molt bona idea estimat, a més els animals de quatre potes solen ser molt intel·ligents i capaços de superar grans obstacles.

Recolzat per la seva esposa va convocar una altra assemblea. Va fer cridar a tots els quadrúpedes del regne.

Varen assistir a l'acte: gossos, lleons, girafes, porcs, lleopards…, eren tants que la reunió es va celebrar en el pati del palau.

El rei va començar el seu discurs, però de sobte, va veure el ratpenat entre els felins.

—Però tu que t'has cregut? A cas m'estàs prenent el pèl? Em vares dir que eres un ocell i et vaig permetre estar a la reunió de les aus, però aquesta vegada no hi fas res aquí.

El ratpenat el va mirar espantat i amb veu tremolosa va contestar:

—Senyor, sé que no camino a quatre potes com els meus companys, però com molts d'ells tinc ullals. Crec que això amb dona dret a participar!

El rei es va sorprendre de l'astuta resposta del ratpenat. En aquell moment va decidir que no trobaria un animal més llest que ell.

—Ja, ja, ja! Quina gràcia! Tens respostes per tot. Vine acosta't!

El ratpenat es va acostar a ell i se li va col·locar als seus peus mirant els seus companys. El rei va aixecar les mans i va assegurar:

—Dono per acabada la reunió! Ja he trobat el meu futur conseller.

Es va acostar per mirar el ratpenat i molt seriosament el va advertir:

—Et confiaré els meus secrets més íntims i les funcions més importants de l'estat. Espero que no em fallis!

El ratpenat molt orgullós, va contestar:

—No ho faré senyor. Pot estar tranquil.

Entre aplaudiments i crits d'alegria de l'emocionat públic, el ratpenat va doblegar l'ala sobre el pit, va fer una pomposa reverència i va jurar fidelitat eterna al rei.


Conte del Carib

(Adaptació del conte)

Font: Mundo Primaria



4 comentaris:

  1. No sé si va fer bé el rei de triar el ratpenat, ara precisament no tenen gaire bona fama, a veure si encara acabarà amb alguna pandèmia, el seu país!!!
    Petonets, Marta.

    ResponElimina
  2. Quina gràcia m'has fet! Ja tens raó, ja fa 1 any que la ballem amb la pandèmia i, encara en tenim per temps. Millor que esculli un altre animal per si de cas...
    Petonets, M.Roser.

    ResponElimina
  3. M'ha encantat.
    Un petó amb abraçada, spai de contes.

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Marisa!!!
    Petons i una abraçada molt gran.

    ResponElimina