dimecres, 28 de febrer del 2018

EL CAMPEROL I LA CIGONYA





Fa molt de temps, un camperol va col·locar unes trampes en el seu camp acabat de sembrar, i va capturar unes quantes grues que venien a menjar-se les llavors. Entre les grues hi havia una cigonya, que s’havia trencat una pota amb una trampa, i que insistentment li pregava al camperol que li salvés la vida:
-Et prego que m’alliberis, amo-deia-. Només per aquesta vegada. La meva ferida no et fa llàstima? A més jo no sóc una grua, sóc una cigonya, i tinc molt bon cor. Mira les meves plomes, no són com les d’aquelles grues.

El camperol rient va dir:
-Tot el que dius potser és veritat, però jo només sé això:
Et vaig capturar amb aquelles lladres, les grues, i per aquest motiu et correspon morir juntament amb elles.

Moralina: 
Qui s’associa amb un malvat, amb ell s’enfonsa.
Faula d'Isop

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada